Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

EΡEYNA Π.Φ.Σ.: Η ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  ΕΡΕΥΝΑΣ

Η έρευνα αποτύπωσε συγκεκριμένα και σαφή συμπεράσματα σχετικά με την  «εικόνα των φαρμακοποιών» και το ρόλο τους στο κοινωνικό σύνολο.
• Είναι σαφές ότι η αντίληψη που έχει η κοινωνία για τα  φαρμακεία είναι ιδιαίτερη, καθώς τα αντιλαμβάνεται ως σημεία που διασφαλίζουν την υγεία (90,4%) και όχι απλά ως εμπορικά καταστήματα (6,5%)
• Η σχέση του πελάτη-ασθενή και ασφαλισμένων με τα φαρμακεία είναι σχέση ιδιαίτερα προσωποπαγής, καθώς το 74% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν συγκεκριμένο φαρμακείο για τις αγορές των φαρμάκων του (το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 79% ανάμεσα στις γυναίκες και στο 81% στην ηλικιακή ζώνη 45-64 ετών).
• Ο βαθμός εμπιστοσύνης του κοινού για τον/την φαρμακοποιό του είναι καθολικός (το 99% των ερωτηθέντων απήντησε ότι εμπιστεύεται πολύ και αρκετά τον/την φαρμακοποιό του).
• Ο βαθμός ικανοποίησής τους από την εξυπηρέτηση που του παρέχει το φαρμακείο της γειτονιάς του είναι ιδιαίτερα υψηλός (Πολύ ικανοποιημένοι  δήλωσαν το 58% των ερωτηθέντων και 39% αρκετά). Το ποσοστό υψηλής ικανοποίησης ανεβαίνει στις ηλικιακές ομάδες 45-64 και 65+ (62% και 66% αντίστοιχα δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι). Το γεγονός αυτό είναι αξιοσημείωτο, καθώς οι συγκεκριμένες ηλικίες αποτελούν και «δυναμικό κοινό» στην αγορά των φαρμάκων.
• Το κοινό δίνει ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική επαφή του με τον ιδιοκτήτη του φαρμακείου, γεγονός που ενισχύει τον προσωποπαγή χαρακτήρα της σχέσης τους (το 96% θεωρεί πολύ και αρκετά σημαντική την προσωπική αυτή επαφή).

• Υπάρχει η εκτίμηση ότι ο αριθμός των φαρμακείων είναι επαρκής για την κάλυψη των αναγκών τους (78% δήλωσε ναι και μάλλον ναι, σε αντίθεση με ένα 12% που δήλωσε όχι και μάλλον όχι).
• Από την άλλη πλευρά, οι ασφαλισμένοι δεν εμπιστεύονται άλλες ιδιωτικές  επιχειρήσεις που θα άνοιγαν φαρμακεία. Ποσοστό 58% δηλώνει ότι δεν νιώθει ασφάλεια (καθόλου/μάλλον) από τις υπηρεσίες που θα παρέχουν αυτές οι επιχειρήσεις, σε αντίθεση με το ένα ποσοστό 23% που τις θεωρεί ασφαλείς (σίγουρα/μάλλον).
• Το ποσοστό εμπιστοσύνης σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των υπηρεσιών των νέων επιχειρήσεων πέφτει ακόμα πιο χαμηλά στην ηλικιακή ζώνη 65+.
• Ένα ποσοστό 19% δεν έχει γνώμη πάνω σε αυτό το ζήτημα.
• Σε ποσοστό 65% οι πελάτες ενός φαρμακείου απευθύνονται στον/στην  φαρμακοποιό τους για κάποιο πρόβλημα υγείας τους (το ποσοστό αυτό αυξάνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες), γεγονός που αναδεικνύει τον ρόλο του φαρμακείου ως χώρο πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
• Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (49%) δήλωσε ότι συχνά (πολύ συχνά/μερικές φορές) δανείζονται φάρμακα από το φαρμακείο. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στην ηλικιακή ζώνη 65+.
• Το γεγονός αυτό προβάλλει περαιτέρω τον κοινωνικό ρόλο του  φαρμακοποιού στις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες.
• Καθολικός είναι και ο βαθμός ικανοποίησής τους από τις οδηγίες/συμβουλές που παρέχει ο/η φαρμακοποιός (42% δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι και 54% αρκετά).
• Τέλος, σε ποσοστό 67% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι τους ικανοποιεί το σημερινό ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων (16% πολύ και 51% αρκετά).

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ως κυριότερο συμπέρασμα από την έρευνα θα σημειώναμε τον ξεκάθαρο ρόλο που προσδίδει στο φαρμακείο και στον φαρμακοποιό το κοινωνικό σύνολο.
Το φαρμακείο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό σημείο πώλησης φαρμάκων. Αποτελεί σημείο πρωτοβάθμιας περίθαλψης της υγείας.
Ο ρόλος του σύγχρονου φαρμακοποιού δεν εξαντλείται στην χορήγηση κάποιων φαρμάκων ή την εκτέλεση μιας ιατρικής συνταγής. Ο φαρμακοποιός  διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα θέματα υγείας.
Ο φαρμακοποιός αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και ρόλους πέρα από τις συμβατικές υποχρεώσεις του και προσφέρει τις γνώσεις και την εμπειρία του στο κοινωνικό σύνολο, γεγονός που αναδεικνύει και την «ταυτότητα του».
Η άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος αποτελεί κοινωνικό λειτούργημα  και όχι απλά εμπορική πράξη.
Ακριβώς και για αυτό το λόγο έχει παγιωθεί και στο κοινωνικό σύνολο μια σχέση προσωπική με τον φαρμακοποιό της γειτονιάς του, σχέση που δεν φαίνεται να επηρεάζεται από την -ενδεχόμενη- είσοδο στη σχετική αγορά νέων επιχειρήσεων.
Επισυνάπτονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε η εταιρεία ALCO με εντολή του Π.Φ.Σ.        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου