Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΠΦΣ: ΤΙ ΔΩΣΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


Α΄ ΜΕΡΟΣ

1) Απόδοση 30.000 € επιστροφή Φ.Π.Α. κάθε μήνα, χωρίς να έχουμε εισπράξει τα χρήματα από τα ταμεία.
2) Η oριζόντια μείωση των τιμών φαρμάκων, κατά 25% μεσοσταθμικά, οδήγησε (όπως ήταν φυσικό) σε μείωση κερδών κατά 6%.
3) Απαξίωση της αξίας των αποθεμάτων που υπήρχαν στα φαρμακεία, περίπου 30.000 ευρώ ανά φαρμακείο, λόγω μείωσης τιμών.
4) Διάθεση πολλών φαρμάκων (που υπέστησαν μείωση) σε τιμές μικρότερες από την τιμή αγοράς.
5) Η συνολική αποτίμηση της προσφοράς των φαρμακοποιών στην εξοικονόμηση Δαπανών για το 2010 υπολογίζεται σε 400.000.000 ευρώ.
6) Φάρμακα υψηλού κόστους
Έχουμε μεικτό ποσοστό κέρδους 15% και
Καθαρό ποσοστό κέρδους 4%
Εξαλείφεται από τις καθυστερήσεις πληρωμών των ταμείων
7) Χρηματοοικονομική επιβάρυνση (Factoring, Δάνεια κλπ.) λόγω καθυστερήσεων πληρωμών.
8) Ποσό επιστροφής προς τα ταμεία (rebate) μεσοσταθμικά 4,5%.
9) Διαρκώς αυξανόμενη φορολόγηση (συν περαιώσεις, έκτακτες εισφορές κ.λπ.)
10) Διαρκώς αυξανόμενα λειτουργικά έξοδα




Β΄ ΜΕΡΟΣ
Από όλα τα παραπάνω διαμορφώνεται το πραγματικό κέρδος σε ποσοστό 7% επί των πωλήσεων.
Ανάλυση:
23,8% μεικτό-1,3%22,5%-4,5%18%-11%7%
Νοσοκομειακά με μειωμένο κέρδοςRebateλειτουργικά έξοδα, φόροι, τόκοι κ.λπ.

Αυτό το ελάχιστο κέρδος διαμορφώνεται σε συνθήκες ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ  και έχοντας στην Ελλάδα το παγκόσμιο ρεκόρ αριθμού φαρμακείων/πληθυσμό, γεγονός που οδηγεί σε πολύ μικρό επιχειρηματικό μέγεθος φαρμακείων.
Το ποσοστό κέρδους δεν είναι παράγων μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης διότι το φάρμακο ως μικτό αγαθό έχει συνεχώς μεταβλητή αξία.
Η διαρκής υποκατάσταση φαρμάκων από νεοεισερχόμενα στην φαρμακευτική αγορά χωρίς μελέτες κόστους – αποτελεσματικότητας και η προώθησή τους είναι οι παράγοντες αύξησης του όγκου πωλήσεων και δαπανών.

Γ΄ ΜΕΡΟΣ
1. Τα μέτρα μείωσης των φαρμακευτικών Δαπανών (τα οποία στηρίζουμε) οδηγούν σε μεγάλη μείωση.
π.χ. το ΙΚΑ μείωσε τις φαρμακευτικές δαπάνες κατά 31,3% στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2010.
2. Οι δαπάνες μέσω ιδιωτικών φαρμακείων είναι το 7% των συνολικών δαπανών υγείας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Νομική Σημείωση:
Δεν υπάρχει σύμφωνα με τα Εθνικά Ανώτατα Δικαστήρια και ECJ, Ανώτερο δημόσιο συμφέρον από αυτό της υπεράσπισης και προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Κάθε προσπάθεια υποχώρησης και προσβολής αυτού του δημόσιου συμφέροντος προσβάλλει ευθέως τον καταστατικό χάρτη της ΕΕ – τη Συμφωνία της Λισσαβώνας.
Ο με οικονομικούς όρους εξαναγκασμός σε κλείσιμο των φαρμακείων αποτελεί ανατροπή των δεδομένων της προστασίας της δημόσιας Υγείας.
Το μικρό Ελληνικό φαρμακείο με την τεράστια κοινωνική, επιστημονική και οικονομική προσφορά ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ  άλλη πίεση.
Κάθε άλλο μέτρο εναντίον του φαρμακείου που εργάζεται νομίμως, είναι άδικο και αναποτελεσματικό.
Άλλη πρέπει να είναι η κατεύθυνση και αυτό προτείνουμε.
          
ΑΙΤΙΑ ΑΥΞΗΣΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ

                   ΔΑΠΑΝΗ   =    ΤΙΜΗ         x         ΟΓΚΟΣ
                                                                             
                                  καθορίζεται              καθορίζεται
                              από το Υπουργείο        από τον γιατρό
 
Η ρύθμιση του κ. Χρυσοχοϊδη  (1997) με μείωση τιμών κατά 18 % (χωρίς άλλα μέτρα)  απέδειξε ότι το πρόβλημα είναι ιατρογενές καθώς η δαπάνη για φάρμακα συνέχισε να αυξάνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου